Mobil 3

Våra behandlingsmetoder

Stress, utmattning, smärta och långvarig värkproblematik, spänningshuvudvärk, tinnitus, yrsel, nedsatt balans, svårt att komma ned i varv, spända muskler, sömnsvårigheter, ångest, oro, nedstämdhet och depression är vanliga
tillstånd vi arbetar med.

Akupunktur används främst vid olika smärttillstånd. Det kan kännas som ett pirrande, domnande, utstrålande eller som en lätt stöt.

Basal Kroppskännedom™ (BK) används inom både behandlande och förebyggande sjukgymnastik. Du ökar din kroppsmedvetenhet och får genom övningar succesivt egna möjligheter att kunna påverka ditt hälsotillstånd

Sjukgymnasten/fysioterapeuten
hjälper dig igång med individuellt anpassad träning och fysisk aktivitet. Vi skriver även ut fysisk aktivitet på recept (FaR)

Det är lätt att vi spänner oss när vi är stressade, nedstämda eller oroliga över något.  Du kan med hjälp av olika avspänningmetoder få hjälp att kunna hitta avslappning.

Mindfulness är en metod som kan användas inom sjukvården för att hantera smärta och minska stress, ångest och nedstämdhet.

TENS är en typ av smärtlindring som kan användas både om du får ont plötsligt eller har haft ont under en längre tid.

Du behöver inte någon remiss för att söka vård hos oss. Men det är ofta till hjälp med en remiss om din sammantagna rehabilitering beräknas vara över längre tid och om flera vårdgivare är delaktiga.

Samverkansavtal finns med Region Halland vilket innebär att ett besök hos oss kostar 100 kr samt att du har rätt till högkostnadsskydd, frikort och sjukresor (läs mer om dina rättigheter på www.regionhalland.se eller www.1177.se.

Tidsbokning 0340-661500 eller helene@grundafysioterapi.se

Heléne Suu, leg. sjukgymnast